Preliminär bokning Lokalen kan bokas preliminärt i 2 veckor. Därefter måste besked lämnas om man önskar hyra lokalen. Om någon annan under dessa 2 veckor vill hyra lokalen samma datum, måste man bestämma sig omgående.
I helgpaketet ingår tillgång till lokalen enligt nedan: Fredagen kl. 09.00 till 21.00 för dukning, dekorering och övriga förberedelser. Lördagen kl. 09.00 till 02.00 för förberedelser och fest. Söndagen kl. 09.00 till 17.00 för hämtning av presenter, dekorationer, överbliven mat, dryck m.m.
Tidsgräns på festkvällen är kl. 02.00 om inte annat är överenskommet..
Personal från Sörgården Det är ett krav från vår sida att det under festen skall finnas 1st personal på plats som anlitats av oss. Detta av praktiska och säkerhetsmässiga skäl. Denna personalen hjälper till med diskning och kökssysslor m.m. Inte servering och diskplock från borden. Vanligtvis börjar denna personal ca 1 timme innan gästerna anländerfram, tills ca 30-60 minuter efter att sista personen lämnat lokalen. Detta för att ta hand om sista disken m.m. Denna kostnad tillkommer som en separat utgift.
Köks- & serveringspersonal Övrig serveringspersonal/kökspersonal kan hyresgästen själv ordna, men vi hjälper gärna till med detta. Ansvaret ligger på hyrestagaren att ordna tillräckligt med personal om inte annat är överenskommet. Nedanstående är en uppskattning av hur många serveringspersonal som behövs, samt hur många som behöver vara i köket från t.ex. cateringföretag.
Vid tallriksservering av mat samt servering av dryck: 20-40 gäster: 1-2 serveringspersonal + kock 40-60 gäster: 2-3 serveringspersonal + kock 60-80 gäster: 3-4 serveringspersonal + kock(ar) 80-100 gäster: 4-5 serveringspersonal + kock(ar)
Om all mat och dryck är buffé: 20-40 gäster: 1-2 serveringspersonal + kock 40-60 gäster: 2 serveringspersonal + kock 60-80 gäster: 2-3 serveringspersonal + kock(ar) 80-100 gäster: 3 serveringspersonal + kock(ar)
Vi debiterar 400kr/h per personal inklusive moms.
Städning
Städning ingår i hyran. (Detta kan på andra ställen kosta mellan 5.000 och 10.000kr genom städfirma som enligt hyreskontraktet MÅSTE anlitas.)
Glitter Glitter, rosenblad och konfetti är inte önskvärt i lokalen då dessa ting är oerhört svåra att få bort från stolar och golv efteråt.